量産メモ帳

忘れっぽいのでメモを残しています。

Windows 8 Store の起動に失敗する問題を解決する。

スポンサーリンク

Microsoft の公式掲示板に解決策が載っていました。


Method 1: Make sure User Account Control (UAC) is enabled. (UAC が有効になっているか確認する。)
Press the Windows key and from the Start screen type "UAC" and on the right, select Settings.
Select Change User Account Control settings and verify here.

Method 2: Clear the store cache (ストアのキャッシュをクリアする。)
a) Press "Windows key + R"
b) Type " wsreset.exe" and click OK

Method 3: Check Date and Time (日時を確認する。)
a) On the start screen type "Date and Time" and open it from the settings option
b) Correct the date and time if it is wrong

Method 4: Disable Proxy connection if enabled (プロキシサーバー接続を無効にする。)
a) Press ‘Windows + W’ and type ‘Internet Options’ and press enter.
b) Click on ‘Connections’ tab.
c) Click on ‘LAN settings’.
d) Uncheck ‘Use a proxy server for your LAN’.
e) Under ‘Automatic Configuration’ select ‘Automatically detect settings’.
f) Click on ‘Ok’ and click on ‘Apply’ and ‘Ok’ again.

If the above methods do not work

Method 5: Run SFC scan (システムファイル修復コマンドを実行する。)
a) Right click on the bottom left corner of the screen and select "Command Prompt Admin"
b) Type the following command and press Enter: "sfc /scannow"



自分の場合、プロキシサーバー接続を有効にしていたので、Windows 8 Store を起動する時だけプロキシサーバーを使用しないようにして、問題を解決することができました。